Menu

Vilkår og betingelser

 

Køb ”BEDRE ARBEJDSPLADSER” hos Gerdmans

Vi har haft det privilegium at skabe bedre arbejdspladser for flere hundrede­­tusinder af kunder i Norden gennem mere end 70 år. Vi er taknemmelige for at få lov til, at hjælpe firmaer i alle størrelser og indenfor et utal af brancher!

Hos Gerdmans kan du vælge at bestille via følgende kanaler: I vores webshop, via E-mail, på telefonen eller via din egen indkøbsportal. Drejer det sig om større projekter, vil vi gerne aflægge dig et besøg for at hjælpe dig med den helt rette planlægning og vejledning.

Gerdmans er et nordisk firma som via kataloghandel sælger varer til virksomheder og forbrugere i hele norden. Den nemmeste måde at handle på er på vores nordiske hjemmesider -  Danmark: gerdmans.dk, Sverige: gerdmans.se, Norge: gerdmans.no, eller Finland: gerdmans.fi

Vi tager forbehold for udgåede varer. Vi forbeholder os ret til produkt- og konstruktionsændringer samt for fejl udenfor vores kontrol. I vores trykte salgskanaler (kataloger, flyers m.m.) tager vi desuden forbehold for eventuelle trykfejl. 

Gerdmans Kontor- & Lagerudstyr A/S

Adresse: Møllevej 9 F2, 2990 Nivå

CVR Nr: 16047635

 

ÆRLIGE PRISER & BETALINGSMETODER

Priser

Ærlighed er vigtig for os. Det ønsker vi, at du som kunde skal kunne mærke. De priser du ser i kataloget og på vores hjemmeside er de priser som gælder. Du behøver derfor aldrig at betale hverken fragt- eller emballageomkostninger, uanset ordrens størrelse. Vores priser opgives i danske kroner (DKK) ekskl. moms. Priserne gælder indtil videre/ Priserne gælder t.o.m. xx-xx-xxxx

For produkter inkluderet i forskellige kampagner gælder priserne i den aktuelle kampagneperiode. Gerdmans har ret til at justere priserne på grund af omstændigheder uden for vores kontrol (f.eks. højere skatter, valutaændringer etc.) samt ved åbenbare fejl i den angivne pris.

Tilbud - Vi afgiver gerne tilbud efter ønske. Kontakt i så fald vores salgsafdeling.

Faktura

Gennem alle vores kanaler kan juridiske enheder (både private og offentlige virksomheder og foreninger) vælge at betale mod faktura. Da vi benytter os af almindelig kreditvurdering, forbeholder vi os dog retten til at kræve forudbetaling. Fakturaen fremsendes separat til registreret faktureringsadresse og skal betales indenfor 20 dage.

Ved for sen betaling tilskrives morarenter i henhold til den til enhver tid gældende udlånsrente + 8%. Rykkergebyr debiteres ligeledes.

Vi værner om miljøet og fremsender en PDF-faktura til din/jeres faktureringsmailadresse. Denne kan oplyses under rubrikken ”fakturabemærkninger” ved bestilling i vores webshop. Hvis du/I benytter jer af EAN nummer, oplyses dette samme sted.

Kortbetaling

I vores webshop kan du betale med kort. Du kan betale med korttyperne DanKort, VISA eller MasterCard. Efter at have bekræftet dit køb ved kassen, skal du indtaste dine kortoplysninger, herunder dit CVR nummer. Transaktionen foregår med SSL-kryptering, hvilket betyder at ingen uautoriseret person kan se dine oplysninger. Transaktionen forvaltes af DIBS by Nets. Vores hjemmeside overholder PCI DSS samt 3D Secure. Gerdmans Kontor- & Lagerudstyr A/S har derfor ingen adgang til dine kontooplysninger og kan ikke gemme disse. Vi accepterer ikke udenlandske betalingskort.

 

FRI FRAGT, LEVERINGSTID & LEVERINGSBETINGELSER

Fragtfrit

Alle produkter leveres fragtfrit frem til den ønskede leveringsadresse i gadeplan (dør/port) overalt i Danmark. Der tilkommer altså ingen yderligere omkostninger for hverken fragt eller emballage. Eventuel ind- og opbæring betales af køberen ligesom det mod betaling er muligt at få leveret indenfor et fast tidsrum.

Leveringstid

En stor del af sortimentet har vi på lager i Sverige, hvilket betyder at vi kan afsende indenfor 24 timer, med mulighed for levering i Danmark indenfor 24-48 timer. Levering sker hverdage i dagtimerne mellem kl. 08:00 – 16:00 og kan kun finde sted til en fysisk adresse (ej boks adresser). Du kan se en leveringstid angivet ved hvert produkt inde på vores hjemmeside og i vores tryksager markerer vi de artikler som afsendes fra os indenfor 24 timer. Har du yderligere spørgsmål med hensyn til leveringstider, bedes du kontakte vores salgsafdeling eller kigge på din ordrebekræftelse. 

Leveringsbetingelser

Vi leverer FRAGTFRIT og anvender Incoterms 2010. Vores fragtvilkår følger Delivery at place (DAP). Transport- og emballageomkostninger er inkluderet i prisen. Vi leverer til ønsket leveringsadresse i gadeplan (dør/port) overalt i Danmark. Eventuel ind- og opbæring betales af køberen. Generelle leveringsbestemmelser, NL 01, er gældende.

Hvis levering ikke kan finde sted pga. manglende adgang eller der ikke er nogen til at modtage godset, vil sendingen blive returneret til speditøren. Du vil efterfølgende blive kontaktet af vores salgsafdeling med henblik på aftale om evt. genudkørsel, som da vil blive debiteret. Kan sendingen ikke leveres indenfor 3 dage efter det første forsøg, tilkommer der yderligere en terminalomkostning, indtil leverancen er blevet leveret. Efter 15 dage returneres sendingen til Gerdmans Kontor- & Lagerudstyr A/S.

 Værd at overveje før levering:

  •        Sørg for at der er nogen der kan modtage godset når det ankommer.
  •        Meddele om evt. trafikalebegrænsninger og/eller forhindringer/restriktioner for fremkommelighed ved leveringsadressen.
  •        Ved større leverancer kan der behøves adgang til truck/palleløfter eller indlæsningsrampe. Hvis dette ikke forefindes, kontakt venligst vores salgsafdeling, så vi er sikre på at godset bliver leveret med en bil der har integreret lift.
  •        Tænk på at varen/varerne skal kunne bæres ind uden risiko for skader på personer eller ejendom ved tilkøb af ind- og/eller opbæring.  

 

Transportskader & fejlekspedition

Virksomhedens/godsmodtagerens ansvar: Ved synlige skader på emballagen skal dette noteres på speditørens fragtbrev eller håndterminal inden der kvitteres for varerne.  For at reklamationen mod transportfirmaet skal kunne håndteres korrekt må du tage et billede samt gemme emballagen, adressesedlen samt den eventuelle palle som fulgte med den fragtskadede forsendelse og kontakte os indenfor 5 hverdage.

Hvis du efter udpakning af varerne bliver bekendt med en skjult skade, skal dette anmeldes omgående til vores salgsafdeling, dog senest indenfor 5 arbejdsdage efter modtagelsen af godset. Ved anmeldelsen har vi behov for et billede af skaden både på emballagen (hvis der er nogen) og af produktet. Vi vil da sørge for, at du modtager en ny leverance fra os helt uden omkostninger, således at du som kunde ender med at få et pænt og fejlfrit produkt.

Privatperson/Forbruger: Hvis produktet er fragtskadet ved leveringen, beder vi dig anmelde dette omgående til vores salgsafdeling. Da vi skal reklamere skaden hos vores fragtfirma indenfor 5 arbejdsdage, har vi brug for at du omgående eller inden de 5 hverdage er gået melder en evt. fragtskade til vores salgsafdeling.

Vi vil da sørge for, at du modtager en ny leverance fra os helt uden omkostninger, således at du som kunde får et pænt og fejlfrit produkt.

Er fragtskaden synlig på den ydre emballage, er det vigtigt at du anmelder dette til chaufføren og på fragtseddelen inden du kvitterer for forsendelsen. For at vores reklamation mod transportfirmaet skal kunne håndteres korrekt, må du gemme emballagen, adresseseddelen samt den eventuelle palle som fulgte med den fragtskadede forsendelse.

Force Majeure

Gerdmans Kontor- & Lagerudstyr A/S er ikke ansvarlig for skader eller forsinkelser forårsaget af retshåndhævelser, regeringshandlinger, mobiliseringer, krigshændelser, naturkatastrofer, beslaglæggelser, valutarestriktioner, systemfejl, fejl eller begrænsninger i underentrepriser, strejker, lockout, boykot, blokade eller andre lignende omstændigheder som kan betyde at vi forsinkes eller helt forhindres i udførelsen af vores arbejde.

 

YDERLIGERE TJENESTER

Timelevering

Timelevering kan i visse tilfælde tilkøbes som en tillægstjeneste. Det betyder, at du som kunde kan booke et præcist tidspunkt, hvor leveringen skal finde sted (indenfor 1 time). Kontakt vores salgsafdeling for yderligere information og pris i forbindelse med timelevering. Tjenesten kan naturligvis kombineres med vores andre tjenester.    

Indbæring

Samtlige leverancer fra Gerdmans er standardleverancer. Dette betyder, at alle leveringer sker i gadeplan til dør/port. Ønsker du indbæring af godset, kan dette bestilles som en tillægstjeneste. I så fald vil godset blive båret ind på den ønskede plads. Kontakt venligst vores salgsafdeling for booking og prisoplysninger i forbindelse med tjenesten ind- og/eller opbæring.  

Montering

Har du brug for hjælp til montering, råder Gerdmans over et netværk af dygtige montører rundt om i hele Danmark, som kan hjælpe dig med at samle og opstille det du får leveret fra os. Kontakt venligst vores salgsafdeling for booking af monteringsservice samt for pris.

 

RETURRET & TILBAGEBETALING

Returret

Du har altid ret til, at returnere et produkt inden for 30 dage hvis du ikke er tilfreds med det. Godset må ikke være beskadiget og skal altid returneres i originalemballagen. Kontakt vores salgsafdeling for yderligere information.

Du har ret til at åbne pakken og undersøge produktet i det omfang det er nødvendigt, for at afgøre om du er tilfreds med det. Hvis du vælger at fortryde dit køb og returnere varen, skal denne returneres i uændret tilstand. Er varen blevet brugt eller undersøgt udover hvad vi anser som tilstrækkeligt, eller fremstår varen skadet, forbeholder vi os ret til ikke at kreditere det fulde beløb, svarende til den estimerede værdiforringelse af produktet. Alt evt. tilbehør og samlevejledninger skal sendes med retur. Husk desuden at emballere varerne godt, da du bærer ansvaret og omkostningen ved at sende varerne retur til os. Originalemballage yder altid den bedste beskyttelse.

 

Returretten gælder ikke i følgende tilfælde:

-        Måtter bestilt i afkortede længder eller specialmål

-        Specialfremstillede produkter, eller produkter som ikke indgår i vores ordinære sortiment.

-        Ved køb af større kvantiteter, eller produkter til et større beløb, gælder returretten kun hvis du først har bestilt en vareprøve. I så fald gælder returretten udelukkende vareprøven.  

Returinformation

Kontakt vores salgsafdeling på salg@gerdmans.dk for at informere om at du har til hensigt at returnere varer købt hos os. Ønskes et returfragtbrev tilsendt, er vi gerne behjælpelige med dette. Når vi efterfølgende modtager fragtregningen, vil denne blive modregnet i kreditnotaen for de returnerede varer eller efterfaktureret. Returnering skal ske inden for 30 dage efter modtagelsen af leverancen. Yderligere information herom kan indhentes i vores salgsafdeling. Du som kunde står for returfragten. De returnerede varer vil efterfølgende blive krediteret.

Vær opmærksom på, at du bærer ansvaret for en evt. skade opstået på produktet, når dette returneres til os. Ved returnering skal originalemballagen anvendes for optimal beskyttelse af produktet. Varen skal være komplet, hvilket betyder at alt tilbehør, brugsanvisninger m.m. skal pakkes med i returforsendelsen.

Tilbagebetaling

En tilbagebetaling sker altid via en kreditnota. Dette sker normalt inden for 14 arbejdsdage fra at vi har modtaget varen fra dig og har godkendt returneringen.

 

Garanti og Reklamation

Garanti

Vi holder hvad vi lover! Kvalitet for os betyder at du som kunde altid skal kunne føle dig tilfreds med dit køb hos os. Du har altid mindst 7 års funktions- og materialegaranti på samtlige produkter. Garantien dækker funktions- og fabrikationsfejl som måtte opstå i garantiperioden. Garantien gælder ikke for fejl som opstår på grund af normal slitage, eller hvis man ændrer på produktets funktion eller udseende.

Skulle du ønske at reklamere over et produkt, vil vi bede dig kontakte os snarest via salg@gerdmans.dk hvorefter vi hurtigt vil afgøre hvorvidt problemet er omfattet af garantien. Er dette tilfældet, vil Gerdmans fremskaffe de nødvendige reservedele eller alternativt erstatte med et lignende produkt eller helt ophæve købet.

Reklamationer

Kontrollér venligst alle produkter ved modtagelsen, med henblik på evt. skader. Synlige transportskader skal omgående noteres på det medfølgende fragtbrev. Skjulte transportskader (som ikke er synlige på emballagen) bedes anmeldt til vores salgsafdeling senest indenfor 5 hverdage efter modtagelsen. Øvrige reklamationer anmeldes også direkte til vores salgsafdeling.

 

GDPR

Gerdmans Kontor- & Lagerudstyr A/S gør sit yderste for at indsamle så lidt data som muligt om dig. Faktisk er følgende de eneste informationer vi har brug for, hvis vi skal kunne betjene dig bedst muligt som kunde hos os.

Her følger en beskrivelse af de oplysninger som vi har brug for.

Navn, adresse, telefonnummer, mailadresse. Disse data er vigtige for os i flere henseender, herunder at kunne hjælpe dig med evt. garantisager.

Det er Gerdmans Kontor- & Lagerudstyr A/S, cvr nr. 16047635, 2990 Nivå i Danmark, der er den persondataansvarlige instans som behandler personoplysninger i henhold til Persondataloven, der nu erstattes af databeskyttelsesforordningen (GDPR25:e maj 2018). Dataene kan behandles af os eller nogen af vores samarbejdspartnere. Vores formål er, at overholde vores forpligtelse overfor dig som kunde og informere om tilbud. Vi vil også behandle dataene til brug ved markedsanalyser og kundeanalyser med henblik på en endnu bedre marketingindsats og forretningsudvikling.

Ved at acceptere vores forretningsbetingelser accepterer du samtidigt at blive kontaktet med henblik på salgsfremmende tiltag. Vi kan kontakte dig via post, SMS, mail eller på anden måde. Gerdmans arbejder hårdt på, at give dig en bedre oplevelse af vores tilbud og produkter.

Dette betyder, at vi anvender flere kriterier for vores markedsføring, baseret på om indkøb sker via en bestemt kanal, om indkøb hovedsagligt omhandler et specielt sortiment, ordrestørrelser samt indkøbsfrekvensen. Vore kundeoplysninger vil også blive indhentet med det ene formål, at kunne give en så god kundepleje som muligt. Du som kunde har via anmodning altid ret til at få indsigt i alle de oplysninger vi har om dig. Ligger vi inde med forkerte oplysninger eller mangler vi oplysninger, er det naturligvis vores ansvar at rette dem til.