Sådan vil vi arbejde i 2023: Næste generations kontorindretning

Här vill vi jobba 2023 nästa generations kontorsinredning
For at kunne tiltrække fremtidens medarbejdere bliver fleksibilitet endnu vigtigere. 70-75% vælger en hybrid arbejdsplads med faste dage på hjemmekontoret og den resterende arbejdstid på kontoret sammen med kollegaer. Så hvordan indretter vi os bedst for at få mest muligt ud af kontorlokalerne?

 

Det fysiske kontor bliver et socialt sted, der er vigtigt – ikke mindst for virksomhedskulturen. Åbne multifunktionelle pladser til samarbejde, afsides zoner for bedre fokus samt aktivitetsbaserede kontorer, er, hvad virksomheder efterspørger lige nu, siger Agneta Falk Ahlgren, der arbejder med indretningsprojekter hos Gerdmans. 

Fleksible arbejdspladser

Mange virksomheder vælger at skære ned på antallet af kontorpladser, når medarbejderne arbejder hjemmefra eller uden for kontoret. Hvordan fungerer det? – Aktivitetsbaserede kontorer er ret almindelige i dag. Formålet er sjældent at spare penge på kontorlokaler, men at fremme en bestemt arbejdskultur samt samarbejde i teams og projekter. Det bliver bedst, når vi tager udgangspunkt i virksomhedens drift og de mennesker, der skal arbejde der. Som indretningsarkitekt er det en proces og et tæt samarbejde med kunden, der er afgørende for at opnå helheden.

Mødesteder og fokus-zoner

En indbydende lounge erstatter den traditionelle reception, flere små mad- og kaffestationer, afslapningsområder og afterwork-hjørner. Lyder det som meget støj? – Præcis ligesom indretning af mødesteder, der giver energi og kreativitet, er der behov for indretning, der giver mulighed for fokus. Lydmiljøet er supervigtigt for en arbejdsplads. Et godt tip er at inddele kontoret i zoner, arbejde med lydabsorbenter og forhindre lyden i at sprede sig mellem arbejdspladser. Lydabsorberende skærme dæmper lyden med ca. 15 dB. Stillerum dæmper lyden fuldstændig samt er fortrolige.

stillerum
Stillerum >

Skillevægge
Skærmvægge >

Gratis indretningshjælp

Gerdmans har eksisteret siden 1947 og tilbyder en bred vifte af produkter til kontorer, industri og lager. Men også gratis indretningshjælp. – Vi stiller høje krav til design, funktionalitet og kvalitet. Alle produkter har 7 års funktions- og materialegaranti. Vi har en god servicepakke med fri fragt til alle arbejdspladser, også hjemmekontorer. Indretningshjælpen er til for at hjælpe virksomheder med at opnå helheden og en god arbejdsplads. Vi lytter til jeres ønsker, snakker med jer om forudsætninger og behov for forandring.

 

Læs om, hvordan vi hjalp ICA Maxi med at indrette kontor og personalerum >

Fra planlægning til housewarming

Planlægning af arbejdspladser og lokaler, inventarets placering, farver, tekstiler, akustikløsninger – alt er med i Gerdmans indretningsforslag. – Vi justerer forslaget, så alle er helt tilfredse. Derefter koordinerer vi hele projektet med indkøb af produkterne. Den nye arbejdsplads kommer i en samlet leverance på et bestemt tidspunkt, som montørerne på stedet tager sig af og bærer ind, siger Agneta Falk Ahlgren hos Gerdmans.

ica maxi kundcase

Indretningshjælp >

kontormøbler

Kontormøbler >

;